“The Century CR6” ophalen in Portugal van het Coronel Dakarteam

In deze video neem ik jullie mee op een prachtige trip: ik ga “The Century” van het Coronel Dakarteam ophalen in Portugal en deze rallywagen helemaal naar Nederland brengen. Onderweg laat ik jullie meegenieten van de reis én heb ik natuurlijk ook wat beelden van de rally-stage voor jullie klaarstaan.

Deze vracht heeft een waarde van 1 miljoen

In deze video heb ik een heel speciale lading: ik mag “The Beast” van het Coronel Dakar Team vervoeren van Nederland naar Spanje voor Tim en Tom Coronel. De broers doen al jaren mee aan de Dakar Rally, en dit jaar krijgt hun team versterking met een tweede auto, bestuurd door Michel Kremer.

Mijn taak? “The Beast” en de mobiele werkplaats veilig naar Andalusië (ESP) brengen in hun servicetruck. Het is wel even wennen om mijn vertrouwde Mercedes met automaat in te ruilen voor een DAF met een handmatige versnellingsbak!

Bekijk de video voor alle avonturen onderweg!

Droom komt uit voor Sandra!

Ik ben uitgenodigd door Stichting Noah4All om de droom van Sandra te helpen vervullen. Sandra is een grote liefhebber van Amerikaanse trucks, en met deze wens weet Noah4All wel raad. Sandra lijdt aan de ziekte van Huntington, een aandoening waarbij hersencellen langzaam afsterven, wat haar steeds meer beperkt in haar dagelijks leven. Stichting Noah4All zet zich in om mensen die minder mobiel zijn een onvergetelijke dag te bezorgen. Met hun speciaal aangepaste wenstruck geven ze deze mensen de kans om hun droom waar te maken.

Wil je meer weten over Noah4All? Bezoek hun website: noah4all.nl.

Werkdag van Badraaf met zijn extra lange truck! LZV (25m25)

We gaan met de LZV van Badraaf (Zandbergen Transport Tilburg) aan de slag om Coca-Cola vanuit Dongen te vervoeren naar het Jumbo distributiecentrum in Beilen. Daarna laden we karton in Eerbeek voor een afleveradres in Tilburg. Een LZV (Langere en Zwaardere Voertuigen), ook wel Eco Combi, kan tot 60 ton vervoeren en biedt ruimte aan 40 blokpallets met een totale lengte van 25,25 meter. Achteruit rijden met deze combinatie vereist echte vakkennis: de eerste stuurbeweging is cruciaal, en je moet tegenovergesteld sturen in vergelijking met een standaard trailer. Een speciaal certificaat is vereist voor het besturen van deze trucks.